Ma Tivadar napja van. Holnap Konrád napja lesz.
Pályázatok > HATÁRTALANUL > Határtalanul 2019

Határtalanul 2019

Programunkban vállaltuk, hogy a Kelet-felvidék történelmi helyszíneit felkeressük. Kapcsolatot teremtsünk határainkon kívül élő magyarokkal. Ezek a vállalásaink teljesültek.
Az előzetes tervekben rozsnyói partneriskola látogatást terveztünk, de ez szervezési problémák miatt ez Füleken, a II. Koháry István Alapiskolában valósult meg.
Történelmi helyszínek a Kelet-Felvidéken - a tematikus útvonalat teljesítettük.
Felkeltettük a diákok érdeklődését a határon túl élő magyarság iránt. Előzetes faladatként a gyerekek otthon plakátokat és PPT előadást is készítettek, amelyeket bemutattak társaiknak. Kooperatív módszerrel feldolgoztuk a Kelet-Felvidék földrajzát, történelmét, hagyományait.

Állomások:
Mikszáthfalva – Alsószregova – Losonc – Gács – Fülek – Rimaszombat – Feled – Sajógömör – Pelsőc – Csetnek – Rozsnyó – Krasznahorka – Dobsina(jégbarlang) – Kassa.

2019.05.07 Előkészítő óra

Beszámoló:2019.05.28-30 Szlovákia

1. nap

Első megállónk Mikszáthfalván volt, ahol is megtekintettük Mikszáth Kálmán szülőhelyét. - Itt rendhagyó Irodalom órát tartottunk. Innen Alsósztergovára utaztunk, ahol megtekintettük a Madách kastélyt, Madách Imre síremlékét. Losoncon, városnézésre indultunk, Meglátogattuk a református és római katolikus templomokat. Megkoszorúztuk Petőfi Sándor emléktábláját és közösen elszavaltuk a Nemzeti dalt. Következő állomásaink Gács kastélyának és a Füleki várnak a megtekintése volt. Ezt követően partneriskolát kerestünk fel - a II. Koháry István Alapiskolát - kiselőadás formájában bemutattuk egymás iskoláit, majd a magyarság helyzetéről beszélgettünk. Az esti órákban érkeztünk meg szálláshelyünkre, Rimaszombatra.

2. nap

A második nap reggel Feledre utaztunk, ahol is meglátogattuk De La Motte francia ezredes sírhelyét és Vécsey Károly családjának nemesi kúriáját. Sajógömörön megcsodáltuk Mátyás király bronzszobrát, Pelsőcön, pedig a gótikus református templomot. Csetneken, ellátogattunk a vasolvasztóhoz. Rozsnyón, egy rövid városnéző sétát tettünk. Ezen a napon, az utolsó állomás, Krasznahorka vára volt.

3. nap

A harmadik nap első programja a Rimaszombati Gömör-Kishonti Múzeum felkeresése volt. Ezt követően a Dobsinai jégbarlangba látogattunk el. Ez után Kassára utaztunk, ahol megnéztük a város főbb nevezetességeit: Rákóczi rodostói házának a másolatát, Rendhagyó történelem óra keretében felidéztük a fejedelem a magyar történelemben betöltött szerepét. Szent Erzsébet Dóm megtekintése (II. Rákóczi Ferenc koporsója).

A két iskola tanulói kiselőadások formájában bemutatták egymásnak intézményeiket. Átadtuk az ajándékainkat (Magyarországra jellemzőeket). A két iskola tanulói és tanárai szabadprogram keretében beszélgettek a felvidéki magyarság helyzetéről.

Euromotel Rimaszombat
Čerenčianska 207/25, 979 01 Rimavská Sobota, Szlovákia

2019.06.11-12 Értékelő óra, útinapló

Az út tapasztalatait útinapló felolvasása keretében ismertettük. Kooperatív munkában PPT bemutató segítségével végighaladtunk az összes történelmi helyszínen. Megbeszéltük az út tapasztalatait, élményeinket.

2019.05.07 Előkészítő óra

2019.05.28-30 Szlovákia

2019.06.11 Értékelő óra

2019.06.12 Útinapló

2019. május 28-30 - Felvidéki kirándulás

1% - NégyeS-O-S Közhasznú AlapítványHatártalanul!